Zjazd szkół im. Ks. Jana Twardowskiego

Tradycyjnie, 2 czerwca w kościele Sióstr Wizytek na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbył się zjazd Szkół, którym patronuje  ks. Jan Twardowski. Wspólne spotkania odbywają się corocznie, nazajutrz  po rocznicy urodzin księdza poety. W spotkaniu wzięli po raz drugi udział uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Kobylu. W wycieczce wzięli udział uczniowie czynnie działający w pracach Samorządu Uczniowskiego i członkowie Pocztu Sztandarowego.

Uczestnicy wycieczki tak wspominają swój pobyt w stolicy:
Pierwszego dnia zaraz po przyjeździe udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Mogliśmy tam zobaczyć jak wyglądało życie powstańców, przejść przez imitację kanału jakim powstańcy przedostawali się do innych dzielnic miasta, zapoznać się z pracą drukarni, poczty,  zobaczyć kopię samolotu – Liberatora, wysłuchać opowieści uczestników tych wydarzeń, jak również posłuchać odgłosów wojny – bombardowań, bijącego serca, modlitwy, pieśni powstańczych. Była to dla nas piękna lekcja historii.
Po wyjściu z muzeum poszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza. Udało nam się  zobaczyć zmianę warty. Następnie udaliśmy się pod Pałac Prezydencki. Tam w ciszy oglądaliśmy wystawę zdjęć z tragedii Smoleńskiej.
Drugiego dnia wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Zaczęliśmy od Uniwersytetu Warszawskiego.
Potem odwiedziliśmy ogródek naszego patrona ks. Twardowskiego. Udało nam się również wejść do domu ks. Jana. Ten skromny i pełen uroku domek tak nas  zachwycił, że żal nam było z niego wchodzić.
Następnie zwiedzaliśmy jedno z najpiękniejszych miejsc w Warszawie – Stare Miasto.  Byliśmy też pod gmachem Sejmu. Potem udaliśmy się do Łazienek, gdzie spacerując po parku podziwialiśmy dumne pawie. Zobaczyliśmy też pomnik Chopina. Przespacerowaliśmy się pod pomnik Warszawskiej Syrenki nad Wisłą w pobliżu Mostu Świętokrzyskiego. Odwiedziliśmy również nowoczesne Muzeum Fryderyka Chopina.
Około godziny 23:00  wyruszyliśmy na nocny spacer ulicami miasta. To było niesamowite przeżycie. Warszawa nocą wygląda jeszcze piękniej, a stare uliczki nabierają jeszcze większego uroku.
Ostatniego dnia wycieczki rano udaliśmy się do muzeum ks. Jerzego Popiełuszki, które mieści się przy kościele św. Stanisława Kostki na Żoliborzu. Podczas tej wizyty poproszono nas o udzielenie wywiadu dla radia, o tym jakie są nasze wrażenia po odwiedzeniu tego miejsca.  Było to dla nas ciekawe doświadczenie.
Około godz. 11:30 udaliśmy się wszyscy do kościoła SS. Wizytek, gdzie miały się  odbyć  uroczystości związane z obchodami rocznicy urodzin patrona naszej szkoły. Na uroczystości zgromadziło się ok. 40 szkół z całej Polski, którym patronuje ks. Jan Twardowski.  Była to niezwykła Msza, podczas której jeszcze bliżej poznaliśmy postać ks. Jana. Po uroczystościach ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
To była wycieczka, której  nie zapomnimy do końca życia.

Serdeczne podziękowania składamy na ręce sponsorów, dzięki którym wyjazd do Warszawy był możliwy. Byli to: Burmistrz Nowego Wiśnicza Stanisław Gaworczyk, Krzysztof Kołodziejczk, Małgorzata Więckowska, Rada Rodziców, ks. Kazimierz Rybski, Wiesław Cholewa, Kazimierz Kargul, Kazimierz Wójs, Mieczysław Kargul, Janusz Biernat, Janusz Wąs, Tadeusz Kozioł.