Z Kobyla do stolicy

W dniach od 31 maja do 2 czerwca 2009 roku odbyła się wycieczka do Warszawy, której punktem kulminacyjnym były uroczystości związane z obchodami 94 rocznicy urodzin ks. Jana Twardowskiego – patrona Zespołu Szkół w Kobylu. W zwiedzaniu stolicy i uroczystościach wzięli udział uczniowie aktywnie działający w Samorządzie Uczniowskim wraz z panią dyrektor i nauczycielami.

Tak wspominają wyjazd jego uczestnicy:

Mieliśmy okazję odwiedzić Zamek Królewski, pospacerować po Placu Zamkowym, Starówce, Krakowskim Przedmieściu, Łazienkach Królewskich, Parku Saskim. Podziwialiśmy też pomnik Chopina, Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki, Belveder, budynek Sejmu a także panoramę Warszawy z trzydziestego piętra Pałacu Kultury i Nauki.
Ostatni dzień wycieczki był tym najważniejszym, to w tym dniu w kościele ss. Wizytek na Krakowskim Przedmieściu odbyły się uroczystości związane z obchodami rocznicy urodzin Patrona naszej Szkoły.
Na mszy św., na której zgromadziło się około 40 szkół z całej Polski, noszących imię ks. Jana Twardowskiego, ks. Abp. Kazimierz Nycz Metropolita Warszawski przybliżył nam postać ks. Jana i przypomniał, jakim był wspaniałym człowiekiem. Po mszy św. zwiedziliśmy ogród obok domu ks. Twardowskiego. Następnie wyruszyliśmy do Świątyni Opatrzności Bożej, która jest budowana na warszawskich Polach Wilanowskich, a w której znajduje się grób księdza Jana oraz symboliczny grób Jana Pawła II. Na miejscu złożyliśmy kwiaty i znicze obok grobu naszego Patrona i zwiedziliśmy podziemia budowanej świątyni. Z Wilanowa wyjechaliśmy już w drogę powrotną do domu.
To była niesamowita wycieczka, podczas której doznaliśmy niezapomnianych wrażeń. Już teraz tęsknimy za stolicą.
Nasz wyjazd do Warszawy możliwy był dzięki hojności naszych sponsorów, wśród których znaleźli się: pan Burmistrz Stanisław Gaworczyk, pan Krzysztof Kołodziejczyk, ksiądz Kazimierz Rybski, panowie: Kazimierz Wójs, Tadeusz Cabała, Kazimierz Kargul, Edward Tobjasz, Wiesław Cholewa, Tadeusz Kozioł, Sławomir Dudek oraz pani dyrektor szkoły Małgorzata Więckowska. Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy!